AFAS in de zorg

Lees verder

Enshore is de specialist op het gebied van AFAS ERP-support binnen de zorgmarkt (Care & Cure). Onze consultants hebben praktijkervaring en begrijpen de taal van de zorg, waardoor zij in staat zijn vraagstukken snel en efficiënt op te lossen. Hiermee zorgen wij voor een optimaal AFAS ERP-systeem, zodat u vooruit kunt denken en anticiperen op ontwikkelingen binnen uw zorgorganisatie.

Hoe Enshore helpt

Wij onderscheiden ons niet alleen door kennis van technologie, maar met ervaring van bedrijfsprocessen in de zorgsector. Door onze samenwerking met ziekenhuizen en zorginstanties hebben onze consultants praktijkervaring en begrijpen zij de taal van de zorg, waardoor zij in staat zijn vraagstukken snel en efficiënt op te lossen. Om ervoor te zorgen dat u volledige controle hebt over AFAS Profit en InSite ondersteunen wij op het gebied van kennis, support en optimalisaties. Zo helpen wij onder andere bij:

  • Financiële processen als Btw verleggen i.c.m. Prorata, contractbeheer en cashflowprognose met het liquiditeitsdashboard
  • Inkoopprocessen als het inkoopportaal met webshopkoppelingen (OCI) en decentrale ontvangst van inkooporders in InSite
  • Logistieke processen als de OK logistiek met externe T&T software, retourzendingen, artikelbeheer en signalering op lot/expiratie
  • Het importeren en exporteren van gegevens
  • ERP brede workflow ondersteuning
  • Koppelingen met EPD, ECD en FMS

Wat kunt u verwachten?

U krijgt een vast team toegewezen om te zorgen dat AFAS Profit en InSite werken zoals uw organisatie verlangt. Om dit mogelijk te maken gaat onze aandacht niet alleen uit naar de juist configuratie van de technologie, maar nemen we uw werknemers mee in het proces om te zorgen dat het systeem op de juiste manier gebruikt wordt. Voor verdere coaching en support is er een directe lijn met onze consultants. Hiervoor maken we gebruik van een ticketing systeem waar alle kennis en aanpassingen in worden vastgelegd en u een helder overzicht heeft van alle uren en kosten.

Naast de operationele support leggen wij de nadruk op kennisoverdracht. Zo wordt uw organisatie steeds zelfstandiger, waardoor onze dienstverlening op hoger niveau zal plaatsvinden. Dit stelt ons in staat op een duurzame manier waarde toe te voegen aan uw bedrijf.

Hoe wij werken

Om het maximale uit uw AFAS-omgeving te halen, ondersteunen wij bij het gebruiken (USE IT), beheren (CONTROL IT) en optimaliseren (OPTIMIZE IT) van hun AFAS omgeving. Hiermee zorgen we dat uw werknemers optimaal gebruik maken van een actueel en veilig systeem, geoptimaliseerd naar de wensen van uw organisatie.

USE IT

Voor een vast bedrag per maand biedt Enshore ondersteuning bij de dagelijkse werkzaamheden. Door middel van training, support en het actief voorkomen van incidenten creëren we een soepele gebruikerservaring voor AFAS. Hiermee zorgen we dat bedrijfsprocessen goed worden ingericht en het aantal incidenten verminderd.

 Vanaf € 1000,- per maand 

Altijd bereikbaar

  • 24/7 bereikbaar
  • Vaste contactpersoon
  • Actief oplossen van incidenten

CONTROL IT

Het updatebeheer van AFAS kost veel inspanning en tijd. Wij nemen dit voor u uit handen. Met het Enshore continuïteitsplan zorgen wij dat uw AFAS omgeving altijd veilig en actueel is, zonder dat u hiervan hinder ervaart.

Vanaf € 750,- per maand

Altijd up to date

  • Impact van updates automatisch getest
  • Optimale aansluiting van AFAS op bedrijfsprocessen.
  • Direct profijt nieuwe features

OPTIMIZE IT 

Altijd voorlopen op de concurrentie? Blijf kansen inventariseren en aanpakken om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Met de mankracht en kennis van Enshore kunt u investeren in de meest kansrijke optimalisaties voor uw organisatie. 

Vaste prijs per procesverbetering

Flexibele capaciteit

  • Schaalbare capaciteit voor projecten
  • Geen inwerktijd, loonverband en structurele verplichtingen.

Bel mij terug

Mogen we u bellen om te vertellen hoe wij kunnen helpen bij uw AFAS omgeving?

    Voor wie wij werken

    Enshore verzorgt bij meer dan 30 organisaties zowel nationaal als internationaal ERP-support. Dit zijn organisaties met een grootte tussen de 200 en 10.000 medewerkers. Onze klanten zijn actief in diverse markten waaronder transport en logistiek, farmacie, groothandel, discrete productie, gezondheidszorg (ziekenhuizen), financiële dienstverlening en publieke instituten (provincies, gemeenten, rijksoverheid).

    AFAS Benchmarktest

    Hoe goed benut u uw AFAS-software ten opzichte van andere organisaties?

    Is er met de implementatie van uw AFAS-omgeving meer impact beloofd? Of stagneert de digitale transformatie door een gebrek aan adoptie in de organisatie? Doe de Benchmarktest en ontdek in enkele minuten hoe u het doet ten opzichte van anderen!

    1. Maakt u gebruik van vaste krachten of consultants?

    Tip: Gartner’s Debbie Wilson zegt dat bedrijven zich moeten focussen op het vinden van externe specialisten en tegelijkertijd interne talenten voor ongeveer 5 jaar moeten trainen om zo de vraag naar Cloud ERP voor te blijven. Meer informatie leest u op: https://bit.ly/3q8sOq1

    Vaste krachten

    Consultants

    Beide

    2. Wat is de verhouding (in tijd) tussen de ondersteuning van medewerkers en het aantal optimalisaties/aanpassingen dat u doorvoert?

    Tip: Breng in kaart wat van toepassing is op uw situatie. Heeft u moeite met projectplanning, onrealistische verwachtingen, time-to-market druk, mindere kwaliteit van ontwikkelaars of het uitstellen van het oplossen van bugs? Meer weten over waarom tech debt (technische schuld) een indicator is voor de prestaties van uw systeem? https://bit.ly/388Fl6V

    Max 20% ondersteuning / minimaal 80 % optimalisaties

    Tussen de 20 – 40 % ondersteuning / 80 – 60 % optimalisaties

    Tussen de 40 – 60 % ondersteuning / 60 – 40 % optimalisaties

    Tussen de 60 – 100 % ondersteuning / 40 – 0 % optimalisaties

    3. Hoe lang duurt het voordat een nieuwe wens is gerealiseerd?

    Tip: Breng in kaart wat de bottleneck is / bottlenecks zijn. Betreft het onvoldoende capaciteit, onvoldoende kennis, onvoldoende flexibiliteit binnen uw teams, moeite met bijblijven van de laatste versies, continuïteitsproblemen of bijvoorbeeld kostenbesparingen?

    0-3 maanden

    3-6 maanden

    6-12 maanden

    Langer dan 12 maanden

    4. Welk deel van uw bedrijfsprocessen moet u nu noodgedwongen ondersteunen zonder de inzet van AFAS-software?

    Wij van Enshore reduceren dit graag voor u. Dit doen wij door uw ERP-inrichting in te richten en waar het niet past gebruiken wij low – code. Met verschillende technieken ontwikkelen wij slimme oplossingen die de werkprocessen binnen uw organisatie optimaliseren.

    0-20%

    20-40%

    40-100%

    Waar liggen voor u de kansen?

    In onderstaande tabel staan de resultaten van de quickscan.

    Resultaten

    1. Maakt u gebruik van vaste krachten of consultants?

    Uw antwoord: Vaste krachten

    Met vaste krachten loopt u het risico op hoog verloop en gedateerde kennis. Kennis en continuïteit zijn vaak onvoldoende snel voor handen om stappen te maken. Verandering duurt lang en de volle potentie van bedrijfsprocessen blijft onbenut.

    Uw antwoord: Consultants

    Met consultants maakt u vaak onnodig hoge kosten en is er een lage mate van betrokkenheid. Er kunnen problemen zijn met het langdurig binden van high potentials en het innovatief te blijven.

    Uw antwoord: Beide

    Met vaste krachten loopt u het risico op hoog verloop en gedateerde kennis. Kennis en continuïteit zijn vaak onvoldoende snel voor handen om stappen te maken. Verandering duurt lang en de volle potentie van bedrijfsprocessen blijft onbenut.

    Met consultants maakt u vaak onnodig hoge kosten en is er een lage mate van betrokkenheid. Er kunnen problemen zijn met het langdurig binden van high potentials en het innovatief te blijven.

    2. Wat is de verhouding (in tijd) tussen de ondersteuning van medewerkers en het aantal optimalisaties/aanpassingen dat u doorvoert?

    Uw antwoord: Max 20% ondersteuning / minimaal 80 % optimalisaties

    Uw situatie is ideaal. U heeft genoeg ruimte voor innovatie en heeft genoeg kracht om incidenten en verstoringen op te lossen.

    Uw antwoord: Tussen de 20 – 40 % ondersteuning / 80 – 60 % optimalisaties

    Uw situatie is gemiddeld. Idealiter zit u op maximaal 20% ondersteuning, maar in de praktijk blijken de meeste bedrijven en organisaties tussen de 25 en 40% te zitten. Wij adviseren ieder bedrijf dat boven de 25% ondersteuning zit, om actie te ondernemen.

    Uw antwoord: Tussen de 40 – 60 % ondersteuning / 60 – 40 % optimalisaties

    Het is aan te raden om actie te ondernemen. Er is in uw huidige situatie te weinig ruimte voor optimalisaties.

    Uw antwoord: Tussen de 60 – 100 % ondersteuning / 40 – 0 % optimalisaties

    Het is aan te raden om actie te ondernemen. Er is in uw huidige situatie te weinig ruimte voor optimalisaties.

    3. Hoe lang duurt het voordat een nieuwe wens is gerealiseerd?

    Uw antwoord: 0-3 maanden

    Heel goed. De doorlooptijd gaat vlot, wat betekent dat u voldoende capaciteit en kennis heeft om nieuwe wensen in uw AFAS-omgeving te realiseren.

    Uw antwoord: 3-6 maanden

    Voldoende. Idealiter zou u binnen drie maanden een nieuwe wens gerealiseerd hebben, maar dit gaat alsnog vlot.

    Uw antwoord: 6-12 maanden

    Standaard. De doorlooptijd van een nieuwe wens is gemiddeld. Hier kunnen stappen in gezet worden.

    Uw antwoord: Langer dan 12 maanden

    Onvoldoende. Dit is aan de lange kant. Het is aan te raden om de doorlooptijd te verhogen om innovatief te blijven.

    4. Welk deel van uw bedrijfsprocessen moet u nu noodgedwongen ondersteunen zonder de inzet van AFAS-software?

    Uw antwoord: 0-20%

    Hoge mate van het gebruik van standaard software. U loopt hierin voor.

    Uw antwoord: 20-40%

    Normaal. Actief bewaken dat dit percentage niet oploopt met soms voor de hand liggende keuzes.

    Uw antwoord: 40-100%

    Zorgelijk. Actief beleid hierop lijkt noodzakelijk om een toekomstbestendig applicatielandschap te houden in de huidige wereld.

    Wilt u meer weten over uw specifieke situatie? 

    Wij helpen u graag verder. Kom in contact met één van onze AFAS-specialisten.

      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

      Video’s