Een goed ingericht CRM geeft een compleet beeld van het salesproces, zodat het team zich kan richten op het bouwen van relaties en het opvolgen van leads. Maar hoe richt je een CRM goed in? Ditch Witch Benelux, importeur van machines voor ondergrondse infrastructuur, zag in dat zij meer uit Salesforce konden halen als de gegevens opgeschoond zouden worden en het platform eenvoudiger zou zijn in gebruik. Door de dataset op te schonen, Salesforce aan te passen aan hun werkprocessen en veelvuldig uitgevoerde handelingen te automatiseren, wordt Sales Cloud nu weer gebruikt als hun betrouwbare en primaire CRM.
Challenge
- Oplossen datavervuiling
- Automatiseren van offerteproces
- Digitaliseren van visitekaartje salesteam
Resultaten
- Snel en betrouwbare inzichten door schoon CRM
- Versneld salesproces – offerte maken en tekenen in slechts 3 handelingen
- Eenvoudig visitekaartje delen via QR-code
- Eenvoudig te gebruiken CRM door focus op veel gebruikte functionaliteiten
Snel betrouwbare inzichten
Het liefst bestaat jouw CRM uit alleen maar relevante data. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk is datavervuiling over een lange periode bijna niet te voorkomen. Ook in het CRM van Ditch Witch Benelux was niet alle informatie meer even relevant. Wij hebben hun Salesforce opgeschoond door ongebruikte data te verwijderen en een nieuwe blik te werpen op de gebruikte velden en objecten. Aan de hand hiervan hebben we het CRM opnieuw ingedeeld. Door irrelevante objecten te verwijderen, ligt de focus nu op het deel van Salesforce dat het meest gebruikt wordt. Hierdoor zijn de belangrijkste functionaliteiten weer binnen handbereik en zorgen we ervoor dat Salesforce de medewerkers van Ditch Witch snel van betrouwbare inzichten voorziet.
Getekende offerte in 3 handelingen
Automatiseringen versnellen het salesproces, doordat je bepaalde taken niet meer zelf hoeft te doen of doordat het CRM aangeeft wat jouw volgende taak is. Ditch Witch Benelux zag dat er nog kansen lagen om met automatiseringen het tempo van het salesproces te verhogen. Zo hebben wij het mogelijk gemaakt om snel offertes te creëren in Salesforce. Het automatisch opstellen van offertes in Salesforce, met data die al aanwezig is, voorkomt fouten door handmatige handelingen en scheelt tijd. Zo kan het salesteam zich altijd richten op hun meest belangrijke taken.
— Je kan meerdere vormen van klantcontact automatiseren. Want wat doe je als iemand jarig is? Juist, die feliciteer je! En daar wil je niemand bij vergeten. Ook je klanten niet. Ditch Witch Benelux wil op dat gebied net dat stapje extra zetten en klanten feliciteren op belangrijke momenten. Daarom hebben wij een automatische herinnering ingesteld voor als er iemand jarig is. —
Digitaal visitekaartje met QR-code
Ontmoet je interessante contacten of potentiële klanten? Dan laat je het liefst zo makkelijk mogelijk je contactgegevens achter. Door het scannen van een QR-code staat Ditch Witch Benelux nu met één scan in de contactenlijst van nieuwe contactpersonen. We ontworpen voor Ditch Witch een digitaal visitekaartje met een QR-code, beschikbaar in het persoonlijke Salesforce account van iedereen in het salesteam. Bij het scannen van de code worden de gegevens van het teamlid automatisch opgeslagen in de contactenlijst van scanner.
Een primair CRM waar je mee wil werken
Een schoon en gebruiksvriendelijk CRM dat automatisch handelingen voor jou uitvoert. Dat is hoe een goed ingericht CRM zou moeten werken. Door een opgeschoond CRM kan Ditch Witch Benelux nu weer snel betrouwbare informatie vinden in Salesforce. Het salesteam kan zich richten op belangrijke zaken omdat offertes snel gecreëerd kunnen worden en hoeft niet meer zelf te denken aan de verjaardag van een klant. En contactgegevens achterlaten? Dat is nu een fluitje van een cent door het digitale visitekaartje.
Wat nu? Optimalisaties werken natuurlijk alleen als het team weet hoe zij het moeten gebruiken. Daarom hebben wij het team van Ditch Witch Benelux door Salesforce geleid en laten zien hoe het platform nu werkt. Met volledig inzicht in alle functionaliteiten en de nieuwe indeling van Sales Cloud, is het team klaar voor actief en optimaal gebruik. En bij vragen? Ditch Witch is maar een telefoontje verwijderd van de ondersteuning van onze consultants. Want wat je vraag ook is, bij ons ontvang je altijd direct professionele ondersteuning om je verder te helpen.
‘GoSoniq heeft ons super geholpen met het optimaal inrichten van Sales Cloud! Dankzij hen gebruiken we nu veel meer functionaliteiten en is Salesforce een stuk vriendelijker in gebruik. Ik raad de samenwerking echt aan. De werkwijze van GoSoniq is heel laagdrempelig, persoonlijk en makkelijk mee samen te werken.’
– Joost Mulder, Sales Manager Ditch Witch Benelux
Ditch Witch Benelux
Ditch Witch Benelux is exclusief importeur van onder meer Ditch Witch apparatuur voor België, Nederland en Luxemburg. Ditch Witch ontwerpt, produceert en verkoopt de meest complete lijn machines en apparatuur voor de aanleg van ondergrondse infrastructuur zoals water-, riool- en gasleidingen, telecommunicatie, CATV en glasvezel. Vanuit hun vestigingen in België en Nederland levert Ditch Witch machines op maat, luisterend naar de wensen van de klant. Kijk voor meer informatie op Ditchwitch.nl.
Over GoSoniq
In de overvloed van implementatiepartners legt GoSoniq juist de focus op support bij de dagelijkse werkzaamheden. Persoonlijke ondersteuning in de fase na de implementatie. Want hoe goed een implementatie ook is, uw organisatie verandert en uw CRM moet daarin mee. Met training, support en optimalisaties zorgen wij dat uw CRM altijd een goede weerspiegeling is van uw organisatie. Vind meer over GoSoniq op GoSoniq.nl.