Oracle EBS interface op maat

line-1
The opportunity

The opportunity

Standaard ERP-oplossingen worden steeds meer gebruikt, maar deze standaard oplossingen sluiten vaak niet volledig aan bij wat een klant wil. Enshore ontwikkelt maatwerk uitbreidingen om bijvoorbeeld bestaande systemen met elkaar te verbinden. Een klant kwam bij ons met de vraag om een interface voor verkooporders te verbeteren, zodat Oracle E-Business Suite beter samen zou werken met nieuwe XML-berichten van en naar SAP. Er bestond al een interface, maar deze gebruikte een verouderd formaat en vertoonde mankementen.

line-2

The challenge

De uitdaging van dit project was om in korte tijd de foutafhandeling van de oude interface te verbeteren. Soms werden fouten niet onderschept, waardoor orderinformatie ergens in het verwerkingsproces kon verdwijnen zonder een waarschuwing te geven aan de gebruikers. Wanneer fouten wel onderschept werden, waren deze lastig terug te vinden.

The challenge
line-3
Our solution

Our solution

Wij hebben samen met de klant de XML-orders onder de loep genomen en afgestemd hoe ze gevalideerd moesten worden. Welke informatie was verplicht en welke eisen waren er precies voor elk veld? De orders worden nu eerst vooraf uitgebreid gecontroleerd. Verder hebben we een mechanisme voor de foutafhandeling ontworpen. Zodra er een fout optreedt, wordt direct de precieze fout opgestuurd per mail naar de gebruiker. Hierin staan alle relevante ordergegevens uitgelicht en het XML-bestand van de order is bijgevoegd. De klant heeft nu direct alle benodigde informatie om de fouten snel te kunnen corrigeren.

line-4
Copy link
Powered by Social Snap