Punch out en elektronisch inkopen

line-1
The opportunity

The opportunity

Een groot ziekenhuis uit Nederland heeft ons gevraagd een applicatie te ontwikkelen om het bestelproces te versoepelen. Het bestelproces kostte de organisatie veel tijd en is foutgevoelig. Door het bestelproces automatisch te laten verlopen, wordt dit proces efficiënter en minder foutgevoelig. Hierdoor hoeft het ziekenhuis niet meer zelf de catalogus van haar leveranciers bij te houden.

line-2

The challenge

De uitdaging voor het bestelproces is tweeledig. Enerzijds kregen wij tijdens de ontwikkeling te maken met verschillende leveranciers, die vervolgens één voor één geïntegreerd zijn in het systeem van  het ziekenhuis. Met name rondom het aanspreken van verschillende typen bestelformulieren, hebben wij een aansluiting gerealiseerd dat alle documententypes automatiseert. Onze ontwikkelaars hebben hiervoor rechtstreeks met de ontwikkelaars van de leveranciers contact opgenomen. Deze korte lijnen zorgen voor een efficiëntere werkwijze zonder dat de klant hier hinder van ondervindt.

 

The challenge
line-3
Our solution

Our solution

Om het bestelproces te versoepelen hebben wij een punch out koppeling gerealiseerd. Deze koppeling maakt het voor de organisatie mogelijk om vanuit haar eigen inkooptoepassing toegang te krijgen tot de website van een leverancier. De koper verlaat het systeem van zijn bedrijf en gaat naar de catalogus van de leverancier om producten te zoeken en in haar eigen systeem te bestellen. Zodra het bestelproces in kaart is gebracht, kan het ziekenhuis elke nieuwe leverancier eenvoudig toevoegen.

line-4
Copy link
Powered by Social Snap